Praktisk information om SYD FOR SOLEN

For the English version click HERE

HVOR & HVORNÅR? 

SYD FOR SOLEN finder sted i Valbyparken i København. 

DATOER: 

  • Torsdag den 13. august 2026 – Pladsen åbner kl. 13:00 
  • Fredag den 14. august 2026 – Pladsen åbner kl. 13:00 
  • Lørdag den 15. august 2026 – Pladsen åbner kl. 13:00 

HVORNÅR GÅR BILLETTERNE I SALG?

Der bliver sat et begrænset antal Early Bird-billetter i salg – først til mølle.

Early Bird Partout Presale (24 timer)
Starter torsdag den 30. oktober kl. 10.00
(Kun via SYD FOR SOLENs nyhedsbrev)

Early Bird Partout Onsale
Starter fredag den 31. oktober kl. 10.00

Ordinært billetsalg
Starter fredag den 7. november kl. 10.00
Her sættes partoutbilletter (første pulje) samt Ung 25-, børne- og babybilletter i salg.

Et begrænset antal 1-dags- og 2-dagsbilletter frigives senere.

Køb billetter på billetter.sydforsolen.dk

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

BILLETTER OG PRISER

  • Early Bird Partout Presale: DKK 2.000 + gebyr
  • Early Bird Partout Onsale: DKK 2.150 + gebyr
  • Partout (første pulje): DKK 2.350 + gebyr
    Når første pulje er udsolgt, stiger prisen til DKK 2.550 + gebyr 
  • Ung 25 Partout: DKK 1.900 + gebyr
    (Gyldig for personer under 25 år den 13. august 2026) 
  • Børnebillet Partout (3–12 år): DKK 1.175 + gebyr
  • Babybillet Partout (0–2 år): Gratis

Et begrænset antal 1-dags- og 2-dagsbilletter frigives senere.

  • 1-dagsbillet: 1.200 kr. + gebyr
  • 2-dagsbillet: 1.700 kr. + gebyr

SÆRLIGE BEHOV OG BILLETTER

Køb af kørestols- eller handicapbillet sker via Billetlugen på +45 70 26 32 67. Ved køb af kørestols- eller handicapbillet kan du gratis medbringe én ledsager (kræver officielt ledsagerkort).

ER BØRN VELKOMNE PÅ FESTIVALEN? 

Børn i alle aldre er velkomne på SYD FOR SOLEN, hvis de har en gyldig billet.
Der er et begrænset antal baby- og børnebilletter, som kan tilkøbes, når du køber din almindelige billet. 

Af sikkerhedsmæssige hensyn er det ikke tilladt at have barnevogn eller klapvogn med ind på festivalpladsen. 

Børn under 14 år skal ledsages af en voksen.
Vi fraråder, at der er børn på pladsen efter kl. 20:00. 

TRANSPORT

SYD FOR SOLEN ligger midt i Valbyparken, hvor du kan komme til med både bus, metro, S-tog og cykel.

Vi anbefaler, at du lader bilen blive derhjemme, da vi ikke kan tilbyde parkeringsmuligheder.
 

Du kan finde din offentlige transport til SYD FOR SOLEN på rejseplanen.dk eller via Google Maps. 

SKAL JEG HAVE PRINTET MIN BILLET FOR AT KOMME IND? 

Nej! Vi elsker at spare på papiret, så vi anbefaler, at du medbringer din billet på mobilen.
Vi accepterer selvfølgelig også printede billetter. 

NYHEDER OM FESTIVALEN 

Hvis du vil holde dig løbende opdateret på nyheder om festivalen, kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev her.
Derudover kan du følge os på Facebook og Instagram, hvor vi løbende deler de seneste nyheder om festivalen og programmet – og tæller ned til SYD FOR SOLEN. 

KAN JEG OVERNATTE PÅ PLADSEN? 

Nej – når musikken slutter, er det tid til at forlade pladsen, gå ud i sommernatten i København eller hjem i seng. Hvor den står, er op til dig. 

KAN JEG FORLADE FESTIVALPLADSEN OG KOMME TILBAGE IGEN? 

Ja, man kan godt forlade festivalpladsen og komme tilbage igen.
Du skal blot huske at scanne din billet eller dit armbånd, når du går ud.
Så længe du har et gyldigt adgangsbevis, kan du naturligvis komme ind igen.

 

PANT PÅ PLADSEN

Du kan indløse din pant til betaling i baren eller donere din tomme drinksemballage i donationsspandende på pladsen.

Beløbet af det indsamlede går direkte til organisationer, som vil blive meldt ud tættere på festivalen.

Du kan også indløse din pant i løbet af dagen på pladsen i de 2 dedikerede barer.

AFFALDSSORTERING 

Vi tager affaldssortering seriøst.
Som gæst beder vi dig om at sortere dit affald i fire forskellige kategorier, som er tydeligt markeret ved skraldespandene over hele pladsen.
Det er et stort arbejde – men en selvfølge. Tak, fordi du hjælper med at holde festivalen lige så lækker, som den lyder. 

BETALING PÅ PLADSEN 

Du kan udelukkende betale med kreditkort (Dankort, Visa, MasterCard m.fl.) i alle boder og barer på pladsen.
Det er ikke muligt at betale med kontanter eller MobilePay – så husk kreditkortet. 

BRUG AF BILLEDER 

Vi tager løbende billeder og optager video på SYD FOR SOLEN.
Hvis du er i fokus, beder vi om din tilladelse, før vi bruger billedet.
Er du midt i crowd’en, har vi måske ikke haft mulighed for at få tilladelse fra alle. 

Har du spørgsmål, så skriv til [email protected].
Hvis du selv har billeder, som SYD FOR SOLEN må bruge og dele, så tag os endelig – det gør os glade! 

KÆRE NABOER TIL SYD FOR SOLEN 

SYD FOR SOLEN har som erklæret målsætning at være et positivt indslag i lokalsamfundet i Valby – en fest for dem, der deltager, og en hensynsfuld nabo for dem, der ikke deltager. 

Bag festivalen står smash!bang!pow!

Vi er erfarne koncertarrangører og har produceret koncerter siden 2008.
Vi er meget taknemmelige for, at SYD FOR SOLEN må låne Valbyparken, og vi vil naturligvis passe godt på det unikke område. 

Musikken starter hver dag klokken 14:00 og slutter klokken 24:00. 

Tak for tålmodigheden!

GLEMTE SAGER 

Mistede sager kan indleveres og afhentes hos billetkontoret ved indgangen til festivalen.
Efter festivalen bliver det sendt videre til Københavns Politis hittegodskontor. 

HVAD MÅ JEG HAVE MED PÅ PLADSEN?

Det er en god idé at pakke let – en lille taske med en ekstra trøje, evt. regnjakke, tom drikkedunk og solcreme. 

Af hensyn til sikkerheden må du ikke medbringe følgende: 

  • Paraplyer 
  • Klapstole / festivalstole 
  • Skamler / taburetter 
  • Mad og drikke i enhver indpakning 
  • Termokander og krus 
  • Dyr 
  • Våben eller genstande, der kan bruges som våben 
  • Professionelt fotoudstyr, lyd- og videooptagere 
  • Selfiestænger, tablets eller iPads 
  • Grill eller andet køkkenudstyr 
  • Fyrværkeri, romerlys eller røg 
  • Alkohol eller stoffer 
  • Laserpenne 
  • Flag og bannere 
  • Store tasker, rygsække og kufferter (større end en mulepose) 
  • Barnevogne og klapvogne 
  • Soundbokse eller DJ-udstyr 
  • Alle typer droner 

Der er ikke skabe eller anden opbevaring på pladsen. 

SÆRLIGE BEHOV 

Festivalen er handicapvenlig med podier og toiletter til kørestolsbrugere.
Disse er for gæster med handicap og deres ledsagere – samt for indehavere af børnebillet, da toiletterne indeholder puslefaciliteter. 

Køb af kørestols- eller handicapbillet sker via Billetlugen på +45 70 26 32 67.
Ved køb af kørestols- eller handicapbillet kan du gratis medbringe én ledsager (kræver officielt ledsagerkort). 

Har du spørgsmål i forbindelse med adgang, podier eller andet, kontakt os på [email protected]. 

SIKKERHED FØR OG UNDER FESTIVALEN 

Vi gør alt, hvad vi kan, for at du og dine venner får en tryg og god festivaloplevelse.
Sikkerhedspersonalet er synligt til stede under hele festivalen – følg deres anvisninger, de er der for din sikkerhed. 

Skulle der – mod forventning – blive behov for evakuering, er nødudgange tydeligt markeret, og vores personale vil guide jer roligt ud. 

Der er samaritter til stede hele tiden, og du kan altid henvende dig til Security, hvis du har brug for hjælp eller oplever noget, der ikke er i orden. 

For at sikre en tryg oplevelse overvåges festivalpladsen med kameraer, så vi kan reagere hurtigt på eventuelle hændelser. 

Pas godt på jer selv – og på hinanden.