Praktisk information om SYD FOR SOLEN

HVOR & HVORNÅR?

SYD FOR SOLEN finder sted i Valbyparken i København.  

Datoer:
Torsdag den 8. august 2024 – Pladsen åbner kl. 13:00
Fredag den 9. august 2024 – Pladsen åbner kl. 13:00
Lørdag den 10. august 2024 – Pladsen åbner kl. 13:00 

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

HVOR KAN JEG KØBE BILLETTER TIL SYD FOR SOLEN?

Det officielle billetsalg starter tirsdag d. 21/11-2023 kl. 12:00. 

Billetter kan købes her.  

KAN MAN KØBE PARTOUTBILLETTER TIL SYD FOR SOLEN 2024?

Ja, det kan du godt! Det er i år både muligt at købe éndagsbilletter, 2-dagsbilletter og partoutbilletter.  

HVAD KOSTER EN BILLET?

Endagsbillet: DKK 800 + gebyr
2-dagsbillet: DKK 1.450 + gebyr
Partoutbillet: DKK 2.100 + gebyr 

ER BØRN VELKOMNE PÅ FESTIVALEN?

Børn i alle aldre er velkomne på SYD FOR SOLEN, hvis de har en gyldig billet. 

Der er et begrænset antal baby- og børnebilletter, som kan tilkøbes, når du køber din almindelige billet. Bemærk at det ikke er tilladt at have barnevogn eller klapvogn med ind på festivalpladsen.  

Børn under 14 år skal ledsages af en voksen. 

Vi fraråder børn på pladsen efter kl. 20:00.  

TRANSPORT

SYD FOR SOLEN ligger midt i Valbyparken, hvor du kan komme til med både bus, S-tog og cykel. Vi anbefaler, at du lader bilen blive derhjemme, da vi ikke kan tilbyde nogle parkeringsmuligheder.  

Du kan finde din offentlige transport til SYD FOR SOLEN på rejseplanen.dk eller på app. Google Maps giver dig en fin idé om, hvordan du finder Valbyparken og alle dine venner. 

SKAL JEG HAVE PRINTET MIN BILLET FOR AT KOMME IND?

Nej! Vi elsker at spare på papiret, så vi anbefaler, at du medbringer din billet på mobilen. Vi accepterer selvfølgelig også printede billetter.

NYHEDER OM FESTIVALEN

Hvis du vil holde dig løbende opdateret på nyheder om festivalen, kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev her. 

Derudover kan du følge os på Facebook og Instagram, hvor vi løbende deler de seneste nyheder om festivalen og programmet og generelt tæller ned til SYD FOR SOLEN. 

KAN JEG OVERNATTE PÅ PLADSEN?

Nej – når musikken slutter er det tid til at forlade pladsen, gå ud i sommernatten i København eller hjem i seng. Hvor den står, er op til dig. 

ER DER PANT PÅ DRIKKEVARER PÅ PLADSEN?

Ja! I forbindelse med salg af drikkevarer samarbejder vi med Røde Kors, som indsamler pant på pladsen. Beløbet for indsamlet pant går direkte til Røde Kors. Ønsker du at støtte, skal du derfor blot aflevere din emballage i en af de markerede donations-beholdere eller til en af Røde Kors’ mange frivillige pantsamlere på pladsen. 

MÅ JEG MEDBRINGE MAD OG DRIKKE TIL FESTIVALPLADSEN?

Du må ikke medbringe mad og drikke til festivalen. Vi tilbyder et frisklavet og håndplukket udvalg af mad og drikke på festivalpladsen, som du allerede nu godt så småt kan begynde at glæde dig til. 

BETALING PÅ PLADSEN

Du kan udelukkende betale med kreditkort (Dankort, MasterCard, osv.) i alle boder og barer på pladsen. Du kan IKKE betale med kontanter eller med MobilePay, så husk kreditkortet, når du skal afsted.

BRUG AF BILLEDER

Er du med i billedet? Vi tager løbende billeder og optager video på SYD FOR SOLEN. Måske er du i fokus? Hvis du er, vil vi bede dig om din tilladelse til fortsat at bruge billedet, hvis vi ikke allerede har fået den. Er du midt i crowd’en, har vi måske ikke haft mulighed for at få tilladelse fra jer alle sammen. Har du spørgsmål i den forbindelse, er du selvfølgelig meget velkommen til at kontakte os på [email protected]. 

Hvis du selv har billeder, som SYD FOR SOLEN må bruge og dele, skal du endeligt tagge os. Så bliver vi rigtig glade.

KÆRE NABOER TIL SYD FOR SOLEN

SYD FOR SOLEN har som erklæret målsætning, at vi vil være et positivt indslag i lokalsamfundet. SYD FOR SOLEN skal være en fest for dem der deltager, og en hensynsfuld nabo for dem, der ikke deltager. 

Bag SYD FOR SOLEN står vi – smash!bang!pow! Vi er erfarne koncertarrangører og har produceret koncerter siden 2008. Vi er meget taknemmelige for, at SYD FOR SOLEN må låne Valbyparken, og vi vil naturligvis passe rigtig godt på det helt unikke sted, som området er for jer, der bruger det til daglig.

 

HVAD MÅ JEG HAVE MED PÅ PLADSEN? 

Det er en god idé at pakke en lille taske med en ekstra trøje (og måske en tynd regnjakke), så du ikke fryser, når mørket falder på.  

For at undgå unødvendig ventetid for dig selv og de øvrige gæster, så undlad at medbringe andet end det mest nødvendige til festivalen. Visitation foretages ved indgangen – sikkerhedspersonalet har kompetence og ret til at beslutte, om en genstand kan medbringes til arrangementet. Så hvis du er i tvivl, om en ting må medbringes, så lad være at tage den med.  

Det er IKKE tilladt at medbringe:
– Paraplyer
– Barnevogne og klapvogne
– Klapstole / Festivalstole
– Skamler / Taburetter
– Mad i hvilken som helst type indpakning
– Termokander og krus
– Dyr
– Våben eller genstande der kan anvendes som våben
– Professionelt fotoudstyr, spejlreflekskamera, båndoptager, videokamera, lyd – og videooptagere
– Selfiestang
– iPads / tablets
– Grill og lign. som bruges ved hjælp af åben ild.
– Fyrværkeri inkl. romerlys og røgbomber
– Alkohol og alle former for euforiserende stoffer
– Laserpen
– Bannere
– Store tasker/rygsække og kufferter.
– Dronekameraer 

Du vil blive afvist i døren, hvis sikkerhedspersonalet vurderer, at du er tydeligt fuld eller på anden vis tydeligt påvirket. Vores sikkerhedspersonale har ret til at visitere dig ved indgangen.  

SÆRLIGE BEHOV

Vi har gjort os umage med, at adgangen til koncertpladsen er handicapvenlig og har et podie til kørestolsbrugere. Der vil blive sendt specifik info ud til købere af kørestolsbilletter, der har til formål at gøre festivaloplevelsen så god og ligetil som muligt.   

Køb din kørestolsbillet eller billet til andet handicap på Billetlugen på +45 70263267. Ved køb af kørestolsbillet eller billet til andet handicap kan du gratis have en ledsager med. Det kræver et officielt ledsagerkort. Oplys, at du har en ledsager med, når du køber billetten, da der ikke kan udstedes ledsagerbilletter på koncertdagen. 

Har du spørgsmål i forbindelse med adgang til kørestolspodiet eller andet i relation til et eventuelt handicap, kan du kontakte os på [email protected] så svarer vi i en fart. 

Oplever du problemer i løbet af dagen, så hiv venligst fat i Security, så vil vi forsøge at hjælpe dig på bedste vis, så din oplevelse på pladsen bliver så god som mulig. Vi vil også, efter festivalen, være meget taknemmelige for alle input og eventuelle kritikpunkter i forbindelse med pladsens tilgængelighed. Så vi i fremtiden kan gøre det bedre, hvis der er noget, vi har overset eller skal ændre for, at alle får en god oplevelse. 

SIKKERHED FØR OG UNDER FESTIVALEN

Vi gør alt for, at du og dine venner får en god og tryg oplevelse, når I er på SYD FOR SOLEN eller på vej til og fra festivalen. Vi bestræber os på at give dig en tryg og velorganiseret festivaloplevelse. Sikkerhedspersonalet er synlige og til stede under hele festivalen. Gør som de siger, så er du sød. De er der for din sikkerheds skyld og for at hjælpe og assistere alle festivalgæster. 

Det er også på grund af sikkerheden, at du som publikum ikke må medbringe unødvendige genstande, og at vi beder dig om at hjælpe vores personale med at gøre ind- og udgang og ophold på pladsen så gnidningsløst og hyggeligt som muligt. 

Skulle der – mod forventning – blive behov for at evakuere koncertpladsen, er nødudgange tydeligt afmærket, ligesom vores Security vil guide alle trygt ud fra området. 

Vi er mange mennesker på koncertpladsen og skal hjælpes ad med, at alle får en god dag. Der vil naturligvis være synligt sikkerhedspersonale og samaritter til stede på pladsen hele tiden, som du altid kan henvende dig til, hvis du føler dig utryg eller har brug for hjælp. 

Pas godt på jer selv og på hinanden. 

Hvis du har spørgsmål omkring sikkerhed, skal du altid tage fat i vores personale – så hjælper vi dig, alt hvad vi kan.